ၾကားခံ ကုမၸဏီစနစ္ အလုပ္သမား မွတ္ပံုတင္ေရး အဆင္မေျပ
ေက်ာ္သိခၤ ၊ ေသာၾကာေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၁၉ မိနစ္
ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ)။ ။ ထိုင္းအစိုးရက ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား မွတ္ပံုတင္ခြင့္ သက္တမ္းကို ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ တိုးေပးလိုက္ေသာ္လည္း ၾကားခံကုမၸဏီထားသည့္စနစ္က ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေစၿပီး အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အဆင္မေျပဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ႐ွိ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေျပာသည္။
ေရာင္ျခည္ဦး အလုပ္သမားအဖြဲ႔မွ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ကိုမိုးေဆြက “အခုဟာက ပံုမွန္ process (လုပ္ငန္းစဥ္) မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေအးဂ်င့္ေတြကေန ေဖာင္ျဖည့္၊ ေဖာင္လက္ခံၿပီးေတာ့ သူတို႔ ျမန္မာအစိုးရဆီကို တိုက္႐ိုက္ပို႔ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတာ။ အဲဒီ ေအးဂ်င့္ေတြခံၿပီး လုပ္ေနရေတာ့ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားလို႔ မလုပ္ၾကတာလည္းပါတယ္” ဟု မဇၥ်ိမ ကို ေျပာသည္။
ယာယီပတ္စ္ပို႔ လုပ္ေပးေသာ ကာလကို ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းအစိုးရ သေဘာတူညီခ်က္အရ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၈ ရက္ေန႔အထိ သတ္မွတ္ထားရာမွ၊ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ထိုင္းအစိုးရ ဝန္ၾကီးမ်ား အစည္းအေဝးက ယင္းကာလကုိ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ သက္တမ္းတိုးရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ရ႐ွိေရး ထိုင္းလႈပ္႐ွားမႈေကာ္မတီ (TACDB) မွ လက္ေထာက္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးျမင့္ေဝက “ျမန္မာအစိုးရက ကုမၸဏီေတြကို ၾကားထဲကဝင္လုပ္ခြင့္ရေအာင္ လုပ္တဲ့အတြက္ အလုပ္သမားေတြ ပိုက္ဆံထပ္ကုန္တာ။ ဒီထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းမွာ verification process ကို ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ၿပီးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ ျမန္မာအစိုးရေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္။ ျမန္မာစစ္တပ္ကသာ ျပည္သူအေပၚမွာ ဆက္ဆံမႈေတြ၊ ေပၚလစီေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီ process က ၂ ႏွစ္ေတာင္ မၾကာႏိုင္ပါဘူး” ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
အလုပ္သမားမ်ားအေနႏွင့္ ပတ္စ္ပို႔ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္ထားပါက ဘတ္ေငြ ၃၈ဝဝ သာကုန္က်ၿပီး၊ ယခုအခါ ျမန္မာအစိုးရဘက္မွ ေအးဂ်င့္မ်ားကို အသံုးျပဳေနေသာေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ားအေနႏွင့္ ဘတ္ေငြ ၆ဝဝဝ မွ ၇ဝဝဝ အထိ ေပးရ၍ ထိုင္းအစိုးရက သက္တမ္း ၂ ႏွစ္ တိုးေသာ္လည္း မလုပ္ႏိုင္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ကူညီေပးေရးအဖြဲ႔ (MAP Foundation) မွ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေရး တာဝန္ခံ ကိုနစ္က “ေအးဂ်င့္ ေတြေပၚလာေတာ့ နစ္နာတာက အလုပ္သမားေတြ။ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားၾကီး ေပးရတယ္” ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း၌ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားမွာ လာအို၊ ျမန္မာႏွင့္ ကမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံတို႔မွျဖစ္ၿပီး လာအိုႏွင့္ ကေမၻာဒီးယား ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ားက ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ၎ႏိုင္ငံသားမ်ား အလုပ္သမားအမ်ားစု႐ွိရာ ေနရာမ်ားတြင္ သြားေရာက္၍ အလုပ္သမား မွတ္ပံုတင္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ေပးေနၿပီး၊ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား အတြက္မူ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ပံုတင္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လုပ္ၾကရေၾကာင္း သိရသည္။
ကိုမိုးေဆြက “ ျမန္မာအစိုးရကသာ ဒီဘက္ (ထိုင္းဘက္) မွာ လာလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ အလုပ္သမားေတြ အတြက္ ပိုၿပီး လြယ္ကူတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကစရာေတြလည္း မ႐ိွေတာ့ဘူး။ အခု ျဖစ္တာက အလုပ္သမားေတြအေနနဲ႔ ျပန္သြားရင္၊ ဟို (ျမန္မာျပည္) ဘက္ျခမ္းကို ေရာက္သြားရင္ ဖမ္းမလား၊ ဆီးမလား ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြ ျဖစ္ေနတာကိုး။ ျမန္မာအစိုးရဘက္က ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဘက္ကို လာၿပီး မလုပ္ေပးႏိုင္လဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ယေန႔ထုတ္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ ျမန္မာအစိုးရအေနႏွင့္ မိမိႏိုင္ငံသား ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ သက္ေသအေထာက္အထား (national verification) ကို ထုိင္းႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ လာေရာက္လုပ္ေပးရန္ ျငင္းဆန္ေနဆဲျဖစ္လွ်င္၊ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ သက္ေသ အေထာက္အထားအတြက္ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား မိမိတို႔ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ရန္ လိုအပ္သည္ဆိုလွ်င္ ထိုင္းအစိုးရ၏ ေနာက္ ထပ္သက္တမ္း ၂ ႏွစ္တိုးျခင္းသည္ ထိေရာက္မႈ ႐ွိမည္မဟုတ္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာ ဒုတိယ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးႏွင့္ ထိုင္း အလုပ္သမားဝန္ႀကီးတို႔ ေတြ႔ဆံုၿပီးေနာက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွစတင္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ေရးအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံသေဘာ တူညီမႈရ႐ွိခဲ့သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမား ၂ သန္းေက်ာ္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလအထိ တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားဦးေရမွာ ၁ ေသာင္းသာ ႐ွိေသးေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေျပာသည္။
ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ)။ ။ ထိုင္းအစိုးရက ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား မွတ္ပံုတင္ခြင့္ သက္တမ္းကို ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ တိုးေပးလိုက္ေသာ္လည္း ၾကားခံကုမၸဏီထားသည့္စနစ္က ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားေစၿပီး အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အဆင္မေျပဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ႐ွိ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေျပာသည္။
ေရာင္ျခည္ဦး အလုပ္သမားအဖြဲ႔မွ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ကိုမိုးေဆြက “အခုဟာက ပံုမွန္ process (လုပ္ငန္းစဥ္) မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေအးဂ်င့္ေတြကေန ေဖာင္ျဖည့္၊ ေဖာင္လက္ခံၿပီးေတာ့ သူတို႔ ျမန္မာအစိုးရဆီကို တိုက္႐ိုက္ပို႔ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတာ။ အဲဒီ ေအးဂ်င့္ေတြခံၿပီး လုပ္ေနရေတာ့ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားလို႔ မလုပ္ၾကတာလည္းပါတယ္” ဟု မဇၥ်ိမ ကို ေျပာသည္။
ယာယီပတ္စ္ပို႔ လုပ္ေပးေသာ ကာလကို ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းအစိုးရ သေဘာတူညီခ်က္အရ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၈ ရက္ေန႔အထိ သတ္မွတ္ထားရာမွ၊ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ထိုင္းအစိုးရ ဝန္ၾကီးမ်ား အစည္းအေဝးက ယင္းကာလကုိ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ သက္တမ္းတိုးရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ရ႐ွိေရး ထိုင္းလႈပ္႐ွားမႈေကာ္မတီ (TACDB) မွ လက္ေထာက္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးျမင့္ေဝက “ျမန္မာအစိုးရက ကုမၸဏီေတြကို ၾကားထဲကဝင္လုပ္ခြင့္ရေအာင္ လုပ္တဲ့အတြက္ အလုပ္သမားေတြ ပိုက္ဆံထပ္ကုန္တာ။ ဒီထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းမွာ verification process ကို ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ၿပီးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ ျမန္မာအစိုးရေပၚမွာပဲ မူတည္တယ္။ ျမန္မာစစ္တပ္ကသာ ျပည္သူအေပၚမွာ ဆက္ဆံမႈေတြ၊ ေပၚလစီေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီ process က ၂ ႏွစ္ေတာင္ မၾကာႏိုင္ပါဘူး” ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
အလုပ္သမားမ်ားအေနႏွင့္ ပတ္စ္ပို႔ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္ထားပါက ဘတ္ေငြ ၃၈ဝဝ သာကုန္က်ၿပီး၊ ယခုအခါ ျမန္မာအစိုးရဘက္မွ ေအးဂ်င့္မ်ားကို အသံုးျပဳေနေသာေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ားအေနႏွင့္ ဘတ္ေငြ ၆ဝဝဝ မွ ၇ဝဝဝ အထိ ေပးရ၍ ထိုင္းအစိုးရက သက္တမ္း ၂ ႏွစ္ တိုးေသာ္လည္း မလုပ္ႏိုင္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ကူညီေပးေရးအဖြဲ႔ (MAP Foundation) မွ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေရး တာဝန္ခံ ကိုနစ္က “ေအးဂ်င့္ ေတြေပၚလာေတာ့ နစ္နာတာက အလုပ္သမားေတြ။ ပိုက္ဆံေတြအမ်ားၾကီး ေပးရတယ္” ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း၌ လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားမွာ လာအို၊ ျမန္မာႏွင့္ ကမၻာဒီးယား ႏိုင္ငံတို႔မွျဖစ္ၿပီး လာအိုႏွင့္ ကေမၻာဒီးယား ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ားက ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ၎ႏိုင္ငံသားမ်ား အလုပ္သမားအမ်ားစု႐ွိရာ ေနရာမ်ားတြင္ သြားေရာက္၍ အလုပ္သမား မွတ္ပံုတင္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ေပးေနၿပီး၊ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား အတြက္မူ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ပံုတင္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လုပ္ၾကရေၾကာင္း သိရသည္။
ကိုမိုးေဆြက “ ျမန္မာအစိုးရကသာ ဒီဘက္ (ထိုင္းဘက္) မွာ လာလုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ အလုပ္သမားေတြ အတြက္ ပိုၿပီး လြယ္ကူတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကစရာေတြလည္း မ႐ိွေတာ့ဘူး။ အခု ျဖစ္တာက အလုပ္သမားေတြအေနနဲ႔ ျပန္သြားရင္၊ ဟို (ျမန္မာျပည္) ဘက္ျခမ္းကို ေရာက္သြားရင္ ဖမ္းမလား၊ ဆီးမလား ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြ ျဖစ္ေနတာကိုး။ ျမန္မာအစိုးရဘက္က ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဘက္ကို လာၿပီး မလုပ္ေပးႏိုင္လဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ယေန႔ထုတ္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ ျမန္မာအစိုးရအေနႏွင့္ မိမိႏိုင္ငံသား ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ သက္ေသအေထာက္အထား (national verification) ကို ထုိင္းႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ လာေရာက္လုပ္ေပးရန္ ျငင္းဆန္ေနဆဲျဖစ္လွ်င္၊ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈ သက္ေသ အေထာက္အထားအတြက္ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား မိမိတို႔ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ရန္ လိုအပ္သည္ဆိုလွ်င္ ထိုင္းအစိုးရ၏ ေနာက္ ထပ္သက္တမ္း ၂ ႏွစ္တိုးျခင္းသည္ ထိေရာက္မႈ ႐ွိမည္မဟုတ္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာ ဒုတိယ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ၾကီးႏွင့္ ထိုင္း အလုပ္သမားဝန္ႀကီးတို႔ ေတြ႔ဆံုၿပီးေနာက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွစတင္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ေရးအတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံသေဘာ တူညီမႈရ႐ွိခဲ့သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမား ၂ သန္းေက်ာ္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလအထိ တရားဝင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားဦးေရမွာ ၁ ေသာင္းသာ ႐ွိေသးေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေျပာသည္။
0 comments:
ကက က္က Post a Comment