မဲေဆာက္-ျမ၀တီ တံတားျဖတ္သန္းမႈ ရပ္တန႔္
NEJ / ၂၀ ဇူလိုင္ ၂၀၁၀
မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို (ေနျပည္ေတာ္) မွ တိုက္႐ိုက္ၫႊန္ၾကားခ်က္အရ အကန္႔အသတ္မရိွ ပိတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။
ယခုလဆန္းမွ စတင္ကာ ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားက (၄) ႀကိမ္ထက္မနည္း ဖြင့္ခ်ီပိတ္ခ်ီ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ၿပီးခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္မွစ၍ အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ျမန္မာဘက္မွ တံတားကို ထပ္မံ ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ပိုင္ ႏိုင္ကိတၱိစာတိုမိုစာက “အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွလို႔ ေနျပည္ေတာ္က ပိတ္ခိုင္းတာလို႔ ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္ေတြက ေျပာတယ္။ ျပန္ဖြင့္မယ့္ရက္ကိုေတာ့ သူတို႔လည္း မသိဘူး။ ေနျပည္ေတာ္က အမိန္႔ေပးမွပဲ ဖြင့္လို႔ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္” ဟု ေဒသခံ သတင္းေထာက္ မ်ားကို ေျပာၾကားသည္။
အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု ေျပာဆိုေသာ္လည္း မည္သည့္ေနရာေဒသ ဆိုသည္ကိုမူ ျမန္မာဘက္က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာၾကားျခင္းမရိွဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ပိုင္က ေျပာသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအျပင္ တံတားေဘး၀ဲယာရိွ ျမန္မာဘက္သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းပို႔သည့္ ေလွဆိပ္ (၁၇) ခုကိုလည္း ျမန္မာဘက္က ပိတ္လိုက္သျဖင့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လံုး၀ ျပတ္ေတာက္ သြားသည္ဟု ႏွစ္ဖက္ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ျမန္မာ ကုန္သည္တဦးက “ထိုင္းပစၥည္းလည္း မ၀င္ဘူး။ ျမန္မာပစၥည္းလည္း ထြက္လို႔မရဘူး။ ေအာက္မွာ ထိုင္းပစၥည္းေတြ ေစ်းစတက္ေနၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ဆီနဲ႔စားေသာက္ကုန္ေတြြ။ ေနာက္ တပတ္ေလာက္ ၾကာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထိုင္းပစၥည္းေစ်းေတြ အဆမတန္တက္ဖို႔ ရိွတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္း ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ျမန္မာစားေသာက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔သည့္ မဲေဆာက္ေစ်းမွ ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္တဦးက “အခုျမန္မာကုန္ေတြ မ၀င္တာတပတ္ရိွၿပီ။ အခုကုန္လက္က်န္ပဲ ပို႔ေနတယ္။ ေနာက္တပတ္မွ ျမန္မာကုန္ မ၀င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းႏႈန္းေတြတက္မယ့္အျပင္ ပစၥည္းျပတ္လပ္မႈေတြလည္း ျဖစ္မယ္” ဟု ေျပာသည္။
တံတားပိတ္လိုက္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီဘက္မွ မဲေဆာက္သို႔ ေန႔ခ်င္းျပန္အလုပ္လာလုပ္သူ (၁,၅၀၀) ခန္႔မွာ အလုပ္ရပ္နားထားၾကရသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းသို႔ ေရာက္ရိွေနၿပီး ယာယီႏိုင္ငံကူး လက္မွတ္မ်ားျပဳလုပ္ရန္ ေန႔စဥ္ ျမ၀တီသို႔လာေရာက္ၾကသည့္ ျမန္မာအလုပ္သမား (၂၀၀) ခန္႔မွာလည္း တံတားပိတ္မႈေၾကာင့္ လာေရာက္ခြင့္မရသည့္အတြက္ အဆိုပါလုပ္ငန္းကို ရပ္နားထားရသည္ဟု ထိုင္းအက်ဳိးေဆာင္လုပ္ငန္းတခု၏ ပိုင္ရွင္တဦးက ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္မွ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္မ်ဥ္း ေသာင္းရင္းျမစ္တြင္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္ခဲ့သည္ကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာဘက္က ထိုင္းကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈကို ယခုလ (၁၁) ရက္မွ စတင္ကာ ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။
ထိုအခ်ိန္က ထိုင္းကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွတဆင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံျပည္သူမ်ား အျပန္အလွန္ သြားလာ၀င္ထြက္ခြင့္ကိုမူ ႏွစ္ဖက္အာဏာပိုင္မ်ားက ခြင့္ျပဳထားသည္။
ထိုသို႔ ခြင့္ျပဳထားခဲ့ရာမွ ၿပီးခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႔နံနက္မွစ၍ ျမန္မာဘက္မွ မည္သည့္သြားလာခြင့္ကိုမွ ခြင့္မျပဳေတာ့ဘဲ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို လံုး၀ ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕ခံ ၀န္ထမ္းတဦးက “ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကူးခြင့္မေပးဘူး။ ကမ္းနားတေလွ်ာက္လံုးမွာ စစ္သားေတြခ်ထားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၾကားရသေလာက္ကေတာ့ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြကို ျမ၀တီခ႐ိုင္မွာ အျပတ္ဖမ္းဖို႔အတြက္လို႔ သိရတယ္။ ဒီအေနအထားမ်ဳိး ျမ၀တီမွာ အရင္ကမရိွခဲ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ အမ်ားဆံုးလမ္းေၾကာျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာမွတဆင့္ ျမန္မာဘက္သို႔ လစဥ္ လူသံုးကုန္၊ စားသံုးကုန္ပစၥည္း ဘတ္သန္း (၄) ေထာင္ခန္႔ တရား၀င္တင္ပို႔လ်က္ရိွသည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ဇန္န၀ါရီလအထိ စာရင္းဇယားမ်ားအရ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၄) ဘီလီယံအထိ ရိွခဲ့သည္။
ထိုင္းသုိ႔ ျမန္မာပို႔ကုန္တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၁) ဘီလီယံအထိရိွခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း (၃၀၀) ရိွသည္ဟု နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဌာန၏ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားေသာ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို (ေနျပည္ေတာ္) မွ တိုက္႐ိုက္ၫႊန္ၾကားခ်က္အရ အကန္႔အသတ္မရိွ ပိတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။
ယခုလဆန္းမွ စတင္ကာ ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားက (၄) ႀကိမ္ထက္မနည္း ဖြင့္ခ်ီပိတ္ခ်ီ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ၿပီးခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္မွစ၍ အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ျမန္မာဘက္မွ တံတားကို ထပ္မံ ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ပိုင္ ႏိုင္ကိတၱိစာတိုမိုစာက “အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွလို႔ ေနျပည္ေတာ္က ပိတ္ခိုင္းတာလို႔ ျမ၀တီခ႐ိုင္ အာဏာပိုင္ေတြက ေျပာတယ္။ ျပန္ဖြင့္မယ့္ရက္ကိုေတာ့ သူတို႔လည္း မသိဘူး။ ေနျပည္ေတာ္က အမိန္႔ေပးမွပဲ ဖြင့္လို႔ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္” ဟု ေဒသခံ သတင္းေထာက္ မ်ားကို ေျပာၾကားသည္။
အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု ေျပာဆိုေသာ္လည္း မည္သည့္ေနရာေဒသ ဆိုသည္ကိုမူ ျမန္မာဘက္က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာၾကားျခင္းမရိွဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ပိုင္က ေျပာသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအျပင္ တံတားေဘး၀ဲယာရိွ ျမန္မာဘက္သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းပို႔သည့္ ေလွဆိပ္ (၁၇) ခုကိုလည္း ျမန္မာဘက္က ပိတ္လိုက္သျဖင့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လံုး၀ ျပတ္ေတာက္ သြားသည္ဟု ႏွစ္ဖက္ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ျမန္မာ ကုန္သည္တဦးက “ထိုင္းပစၥည္းလည္း မ၀င္ဘူး။ ျမန္မာပစၥည္းလည္း ထြက္လို႔မရဘူး။ ေအာက္မွာ ထိုင္းပစၥည္းေတြ ေစ်းစတက္ေနၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ဆီနဲ႔စားေသာက္ကုန္ေတြြ။ ေနာက္ တပတ္ေလာက္ ၾကာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထိုင္းပစၥည္းေစ်းေတြ အဆမတန္တက္ဖို႔ ရိွတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္း ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ျမန္မာစားေသာက္ကုန္မ်ား တင္ပို႔သည့္ မဲေဆာက္ေစ်းမွ ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္တဦးက “အခုျမန္မာကုန္ေတြ မ၀င္တာတပတ္ရိွၿပီ။ အခုကုန္လက္က်န္ပဲ ပို႔ေနတယ္။ ေနာက္တပတ္မွ ျမန္မာကုန္ မ၀င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေစ်းႏႈန္းေတြတက္မယ့္အျပင္ ပစၥည္းျပတ္လပ္မႈေတြလည္း ျဖစ္မယ္” ဟု ေျပာသည္။
တံတားပိတ္လိုက္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမ၀တီဘက္မွ မဲေဆာက္သို႔ ေန႔ခ်င္းျပန္အလုပ္လာလုပ္သူ (၁,၅၀၀) ခန္႔မွာ အလုပ္ရပ္နားထားၾကရသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းသို႔ ေရာက္ရိွေနၿပီး ယာယီႏိုင္ငံကူး လက္မွတ္မ်ားျပဳလုပ္ရန္ ေန႔စဥ္ ျမ၀တီသို႔လာေရာက္ၾကသည့္ ျမန္မာအလုပ္သမား (၂၀၀) ခန္႔မွာလည္း တံတားပိတ္မႈေၾကာင့္ လာေရာက္ခြင့္မရသည့္အတြက္ အဆိုပါလုပ္ငန္းကို ရပ္နားထားရသည္ဟု ထိုင္းအက်ဳိးေဆာင္လုပ္ငန္းတခု၏ ပိုင္ရွင္တဦးက ေျပာသည္။
ထိုင္းဘက္မွ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္မ်ဥ္း ေသာင္းရင္းျမစ္တြင္ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္ခဲ့သည္ကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာဘက္က ထိုင္းကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈကို ယခုလ (၁၁) ရက္မွ စတင္ကာ ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။
ထိုအခ်ိန္က ထိုင္းကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွတဆင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံျပည္သူမ်ား အျပန္အလွန္ သြားလာ၀င္ထြက္ခြင့္ကိုမူ ႏွစ္ဖက္အာဏာပိုင္မ်ားက ခြင့္ျပဳထားသည္။
ထိုသို႔ ခြင့္ျပဳထားခဲ့ရာမွ ၿပီးခဲ့သည့္ တနဂၤေႏြေန႔နံနက္မွစ၍ ျမန္မာဘက္မွ မည္သည့္သြားလာခြင့္ကိုမွ ခြင့္မျပဳေတာ့ဘဲ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို လံုး၀ ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕ခံ ၀န္ထမ္းတဦးက “ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကူးခြင့္မေပးဘူး။ ကမ္းနားတေလွ်ာက္လံုးမွာ စစ္သားေတြခ်ထားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၾကားရသေလာက္ကေတာ့ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြကို ျမ၀တီခ႐ိုင္မွာ အျပတ္ဖမ္းဖို႔အတြက္လို႔ သိရတယ္။ ဒီအေနအထားမ်ဳိး ျမ၀တီမွာ အရင္ကမရိွခဲ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ အမ်ားဆံုးလမ္းေၾကာျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာမွတဆင့္ ျမန္မာဘက္သို႔ လစဥ္ လူသံုးကုန္၊ စားသံုးကုန္ပစၥည္း ဘတ္သန္း (၄) ေထာင္ခန္႔ တရား၀င္တင္ပို႔လ်က္ရိွသည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ဇန္န၀ါရီလအထိ စာရင္းဇယားမ်ားအရ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၄) ဘီလီယံအထိ ရိွခဲ့သည္။
ထိုင္းသုိ႔ ျမန္မာပို႔ကုန္တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂.၁) ဘီလီယံအထိရိွခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း (၃၀၀) ရိွသည္ဟု နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဌာန၏ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားေသာ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
0 comments:
ကက က္က Post a Comment