ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ အစီအစဥ္သစ္ ဖြင့္လွစ္ရန္ ေတာင္းဆို
.ျမတ္ခိုင္ဦး / ၂၇ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၀(ေခတ္ျပိဳင္)
ထိုင္းအစိုးရ ျပဳလုပ္ေနေသာ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးျပဳမႈ လုပ္ငန္းစဥ္အား အခ်ိန္ကာလတိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ေပးရန္ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ အလုပ္သမားေရး ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။
.ျမန္မာ၊ ကေမာၻဒီးယား၊ လာအိုႏိုင္ငံတုိ႔မွ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာတင္သြင္းရမည့္ရက္ကို ထိုင္းအစိုးရက ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၈) ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထား သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ အခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေလွ်ာက္လႊာတင္သြင္းမႈ မလုပ္ႏိုင္ေသးသည့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားဦးေရ (၁) သန္းေက်ာ္ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ ထိုသူမ်ားလည္း ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္အတြင္း ပါဝင္လာႏိုင္ေရး အခ်ိန္တိုးျမႇင့္ေပးရန္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ အစိုးရဌာန႐ံုးတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ဗုဒၶဟူးေန႔၌ က်င္းပေသာအစည္းအေဝးတြင္ တင္ျပေတာင္းဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါအစည္းအေဝးသို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မတီ၊ ထိုင္းအစိုးရ အလုပ္သမားေရးရာ ဌာနအသီးသီးမွ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း အလုပ္သမားအေရး လုပ္ေဆာင္ေနေသာ NGOs အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ားအပါအဝင္ လူေပါင္း (၁၀၀) ေက်ာ္တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
အဆိုပါအစည္းအေဝးမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ ျပဳလုပ္ေရး (ဘတ္လက္မွတ္အသစ္ ဖြင့္လွစ္ေပးေရး) အခ်ိန္ကာလကို ပုိမိုတိုးျမႇင့္သတ္မွတ္ေပးရန္၊ ထို႔အတြက္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ မိမိႏိုင္ငံအတြင္း ျပန္၍ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ ခံယူျခင္း မျပဳလုပ္ရန္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအလုပ္သမားမ်ား၏ ဘဝလံုၿခံဳေရးႏွင့္ ၎တို႔၏ လုပ္အားကို အားကိုးအားထား ျပဳေနရေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ကေမာက္ကမ မျဖစ္ေစေရးတို႔အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္းဆိုထားသည္။
ဒုတိယအခ်က္တြင္ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ပြဲစားကုမၸဏီမ်ားအား ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသြားရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္။ ထို႔အတြက္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားထံမွ အက်ဳိးအျမတ္ ရယူေနသူမ်ားကို တားျမစ္ေပးသြားရန္၊ သတ္မွတ္ႏႈန္းထားထက္ ပိုမိုယူ၍ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ပြဲစားကုမၸဏီမ်ားအား တရားဝင္အေရးယူရန္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား တိုင္တန္းႏိုင္မည့္ ေနရာသတ္မွတ္ေပးရန္ႏွင့္ စာရင္းမွတ္တမ္းမ်ားကို အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္တြင္သာ ထားရွိရန္ ပါဝင္သည္။
တတိယအခ်က္တြင္ ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ပိုမိုထိေရာက္သည့္ ဆက္ဆံေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္။ ထို႔အတြက္ လြယ္ကူေသာ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ လုပ္ငန္းျဖစ္လာေစေရးအတြက္ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြကုန္ေၾကးက် သက္သာၿပီး ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈရွိလာမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ ပိုမိုပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္လာမည္ဟု တင္ျပထားသည္။
စတုတၳအခ်က္တြင္ အစိုးရ၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အလုပ္သမားေရး လုပ္ေဆာင္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား စုေပါင္းၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား နားလည္လြယ္ေသာ ဘာသာစကားျဖင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အလုပ္သမားထုအတြင္း ျဖန္႔ေဝေပးသြားရန္ ပါဝင္သည္။
ပဥၥမအခ်က္တြင္ အစိုးရအေနျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဤႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ သက္ဆိုင္သူ အားလံုးပါဝင္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္ ျပႆနာအားလံုးကို ေျဖရွင္းသြားရန္လိုေၾကာင္း ေတာင္းဆိုထားသည္။
ထို႔အျပင္ တရားဝင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိထားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ အလုပ္ရွင္အေျပာင္းအလဲ အပါအဝင္ မသမာသူတို႔၏ ေခါင္းပံုျဖတ္မႈမွ အကာအကြယ္ရရွိေစရန္ တရားဥပေဒ၏ ပံ့ပိုးကူညီမႈအတိုင္း ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းထားသည္။
ျမန္မာ၊ လာအို၊ ကေမာၻဒီးယား (၃) ႏိုင္ငံမွ ယေန႔အထိ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ ျပဳလုပ္၍ တရားဝင္ ယာယီႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား အေရအတြက္သည္ (၂) သိန္းခြဲရွိၿပီး ၎တုိ႔အနက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား (၁၄၀,၀၀၀) ေက်ာ္ ပါဝင္သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား (၂) သန္းခန္႔ ရွိမည္ဟု အလုပ္သမားေရး ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားစာရင္းမ်ားအရ သိရၿပီး ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၈) ရက္ ေနာက္ဆံုးထား၍ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ သက္တမ္းဆက္ရာတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား (၃) သိန္းခန္႔က တရားမဝင္ အလုပ္သမားမ်ားအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားခဲ့သည့္အတြက္ (၈) သိန္းခန္႔သာ ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ၾကသည္။ ထို႔အျပင္ တရားဝင္ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ျခင္းမရွိသူ အေရအတြက္မွာ (၁) သန္းခန္႔ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ ဤသို႔ေတာင္းဆိုရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားေရး လုပ္ေဆာင္ေနသူတဦးက ေျပာၾကားသည္။
ထိုင္းအစိုးရ ျပဳလုပ္ေနေသာ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးျပဳမႈ လုပ္ငန္းစဥ္အား အခ်ိန္ကာလတိုးျမႇင့္ သတ္မွတ္ေပးရန္ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ အလုပ္သမားေရး ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။
.ျမန္မာ၊ ကေမာၻဒီးယား၊ လာအိုႏိုင္ငံတုိ႔မွ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာတင္သြင္းရမည့္ရက္ကို ထိုင္းအစိုးရက ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၈) ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထား သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ အခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေလွ်ာက္လႊာတင္သြင္းမႈ မလုပ္ႏိုင္ေသးသည့္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားဦးေရ (၁) သန္းေက်ာ္ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ ထိုသူမ်ားလည္း ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္အတြင္း ပါဝင္လာႏိုင္ေရး အခ်ိန္တိုးျမႇင့္ေပးရန္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ အစိုးရဌာန႐ံုးတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ဗုဒၶဟူးေန႔၌ က်င္းပေသာအစည္းအေဝးတြင္ တင္ျပေတာင္းဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆိုပါအစည္းအေဝးသို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မတီ၊ ထိုင္းအစိုးရ အလုပ္သမားေရးရာ ဌာနအသီးသီးမွ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း အလုပ္သမားအေရး လုပ္ေဆာင္ေနေသာ NGOs အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ားအပါအဝင္ လူေပါင္း (၁၀၀) ေက်ာ္တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
အဆိုပါအစည္းအေဝးမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ ျပဳလုပ္ေရး (ဘတ္လက္မွတ္အသစ္ ဖြင့္လွစ္ေပးေရး) အခ်ိန္ကာလကို ပုိမိုတိုးျမႇင့္သတ္မွတ္ေပးရန္၊ ထို႔အတြက္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ မိမိႏိုင္ငံအတြင္း ျပန္၍ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ ခံယူျခင္း မျပဳလုပ္ရန္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအလုပ္သမားမ်ား၏ ဘဝလံုၿခံဳေရးႏွင့္ ၎တို႔၏ လုပ္အားကို အားကိုးအားထား ျပဳေနရေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ကေမာက္ကမ မျဖစ္ေစေရးတို႔အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္းဆိုထားသည္။
ဒုတိယအခ်က္တြင္ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ပြဲစားကုမၸဏီမ်ားအား ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသြားရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္။ ထို႔အတြက္ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားထံမွ အက်ဳိးအျမတ္ ရယူေနသူမ်ားကို တားျမစ္ေပးသြားရန္၊ သတ္မွတ္ႏႈန္းထားထက္ ပိုမိုယူ၍ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ပြဲစားကုမၸဏီမ်ားအား တရားဝင္အေရးယူရန္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား တိုင္တန္းႏိုင္မည့္ ေနရာသတ္မွတ္ေပးရန္ႏွင့္ စာရင္းမွတ္တမ္းမ်ားကို အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္တြင္သာ ထားရွိရန္ ပါဝင္သည္။
တတိယအခ်က္တြင္ ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ပိုမိုထိေရာက္သည့္ ဆက္ဆံေရး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္။ ထို႔အတြက္ လြယ္ကူေသာ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ လုပ္ငန္းျဖစ္လာေစေရးအတြက္ အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြကုန္ေၾကးက် သက္သာၿပီး ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈရွိလာမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ ပိုမိုပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္လာမည္ဟု တင္ျပထားသည္။
စတုတၳအခ်က္တြင္ အစိုးရ၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အလုပ္သမားေရး လုပ္ေဆာင္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား စုေပါင္းၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား နားလည္လြယ္ေသာ ဘာသာစကားျဖင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အလုပ္သမားထုအတြင္း ျဖန္႔ေဝေပးသြားရန္ ပါဝင္သည္။
ပဥၥမအခ်က္တြင္ အစိုးရအေနျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဤႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ သက္ဆိုင္သူ အားလံုးပါဝင္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္ ျပႆနာအားလံုးကို ေျဖရွင္းသြားရန္လိုေၾကာင္း ေတာင္းဆိုထားသည္။
ထို႔အျပင္ တရားဝင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိထားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ အလုပ္ရွင္အေျပာင္းအလဲ အပါအဝင္ မသမာသူတို႔၏ ေခါင္းပံုျဖတ္မႈမွ အကာအကြယ္ရရွိေစရန္ တရားဥပေဒ၏ ပံ့ပိုးကူညီမႈအတိုင္း ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းထားသည္။
ျမန္မာ၊ လာအို၊ ကေမာၻဒီးယား (၃) ႏိုင္ငံမွ ယေန႔အထိ ႏိုင္ငံသားစိစစ္မႈ ျပဳလုပ္၍ တရားဝင္ ယာယီႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား အေရအတြက္သည္ (၂) သိန္းခြဲရွိၿပီး ၎တုိ႔အနက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား (၁၄၀,၀၀၀) ေက်ာ္ ပါဝင္သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား (၂) သန္းခန္႔ ရွိမည္ဟု အလုပ္သမားေရး ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားစာရင္းမ်ားအရ သိရၿပီး ယခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၈) ရက္ ေနာက္ဆံုးထား၍ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ သက္တမ္းဆက္ရာတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား (၃) သိန္းခန္႔က တရားမဝင္ အလုပ္သမားမ်ားအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားခဲ့သည့္အတြက္ (၈) သိန္းခန္႔သာ ျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ၾကသည္။ ထို႔အျပင္ တရားဝင္ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ျခင္းမရွိသူ အေရအတြက္မွာ (၁) သန္းခန္႔ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ ဤသို႔ေတာင္းဆိုရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားေရး လုပ္ေဆာင္ေနသူတဦးက ေျပာၾကားသည္။
0 comments:
ကက က္က Post a Comment